Bacardi Spiced 100 cl

Bacardi Spiced Rum 100 cl

 

Bacardi Spiced is een kruidige rum, vakkundig met de hand geblend door de Maestros de Ron BACARDÍ. Zijn specifieke smaak ontstaat door rijping van ten minste één jaar in verschroeide eikenhouten vaten. Kleur is bruin met oranje tinten. In geur zacht, esdoorn, kaneel, nootmuskaat. De houtskoolfiltering geven tonen van honing en esdoorn prijs. De smaak is vol, kruidig, licht zoet, wat specerij en honing. Afdronk is zacht en karaktervol.

 

Bacardi Naughty & Spice COCKTAIL

 

50 ml Bacardi Spiced

25 ml appelsap ·

25 ml ananassap ·

limoen ·

Ginger Ale

 

Vul de pul met ijs, schenk de Oakheart, appelsap, ananassap en twee kneepjes limoensap erbij en roer zacht door elkaar. Top het geheel af met Ginger Ale en garneer met een partje limoen.Ook aan te bevelen als longdrink met Cola en veel ijs.

 

 

Symbool: De vleermuis werd altijd al beschouwd als symbool van geluk, toen Doña Amalia Bacardí fruitetende vleermuizen in de stokerij signaleerde, stelde zij voor om de vleermuis te gebruiken als het symbool van BACARDÍ. Vandaag de dag siert de vleermuis nog steeds de fles en brengt de familie geluk in mindere tijden. Geschiedenis: Bacardi is op 4 februari 1862 in Santiago de Cuba opgericht door Facundo Bacardí. Het merk kent een roerige geschiedenis, waaronder het vluchten van verschillende topmannen in de jaren 60 voor het regime van Fidel Castro. In dat jaar werden de bezittingen van het bedrijf in Cuba genationaliseerd. De verschillende werkmaatschappijen in Mexico, Puerto Rico, de Verenigde Staten, Bahama en Bermuda zijn in 1992 geconsolideerd tot één bedrijf. Tegenwoordig is het een van de grootste sterkedrankconcerns ter wereld, met een omzet van ongeveer $ 5,5 miljard (in 2008). Bacardi is sinds de nationalisatie niet meer actief in Cuba. Het grootste merk rum in Cuba is Havana Club, een bedrijf dat genationaliseerd werd na de Cubaanse revolutie in 1959. Dranken die gemaakt worden in de voormalige Bacardi distilleerderij worden verkocht onder de naam Caney. Ondanks dat het hedendaagse Bacardi niets meer te maken heeft met het land Cuba probeert het om commerciële redenen haar Cubaanse afkomst te benadrukken. Dit is mede een gevolg van toenemende concurrentie van Havana Club op de internationale rum markt. Bacardi heeft kritiek en juridische problemen gehad over deze strategie, deels omdat het klanten onterecht zou laten geloven dat het een Cubaans product betreft en deels omdat Bacardi op verscheidene manieren de Amerikaanse boycot van Cuba heeft gesteund en daarmee het Cubaanse volk benadeelt. Bacardi verkoopt alleen Havana Club in de Verenigde Staten, daarbuiten is de distributie en verkoop in handen van Pernod Ricard.

 

Soort Rum                                        
Land van herkomst Caribbean
Org. website  
Alcoholpercentage 35 %
Leeftijd  
Prijs €21.99